Hae MAPPAsta -painike

NestorikuvaRiihisaari – Saimaan luonto- ja kulttuurikeskus sijaitsee Savonlinnan keskustassa ja Olavinlinnan vieressä. Vanhassa viljamakasiinissa toimivat yhdessä Savonlinnan maakuntamuseo ja Metsähallitus. Metsähallituksen luontonäyttely ja museon kulttuuriperintöön painottuva näyttely ovat toistaiseksi erilliset, mutta sulautuvat lähitulevaisuudessa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Näyttelyissä kävijä saa kattavan katsauksen alueen luonto- ja kulttuuriarvoihin – oman lisänsä varsinaisten näyttelyiden päälle tarjoaa upea museolaivasto touko-syyskuussa Riihisaaren laiturissa.

Koululaisille ja varhaiskasvatusryhmille on tarjolla useita erilaisia teemapajoja perusnäyttelyiden lisäksi. Vetehisen kierros, Taitajan talismaani, Sukellus Saimaaseen, Kuutin kaverit tai Norpan pesäpuuhat vievät elämykselliselle matkalle alueen luontoon ja historiaan. Pajojen kuvaukset ja varaukset, http://www.savonlinna.fi/riihisaari/opastukset/koululais-ja-varhaiskasvatusryhmille, p. 044 417 4466.