Hae MAPPAsta -painike

Kiertävä luontokoulu Naakka on toiminimellä toimiva yritys, joka tekee yhteistyötä järjestöjen kanssa. Luontokoulun opettaja vetää luontoretkiä pääkaupunkiseudun lähiluonnossa perheille, koululaisryhmille ja virkistyspäiviä yrityksille. Retket räätälöidään tilauksen mukaan. Lisäksi tekeillä on luontopolkuja ja ympäristökasvatusmateriaaleja.

Vuonna 2012 Kiertävä luontokoulu teki yhteistyötä Luonto-Liiton Uudenmaan piirin kanssa. Hankkeessa tarjottiin lähiluontoretkiä Helsingin 1-6-luokkalaisille koulun lähiympäristöön. Retkillä saatiin elämyksiä lähiluonnosta, tutkittiin ympäristön muutosta ja opittiin kaupunkieläinten käytäytymisestä. Hanketta tuki Helsingin nuorisoasiankeskus.

Lue tästä Milla Tuormaan haastattelu (Ympäristökasvatus 2/2015)